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Into Paris (LFPZ) - what to look out for?

So I’ll be heading towards Paris/Versailles this weekend for the first time.

I’m not super easily daunted by airspace, but it does look a bit messy around Paris. Does what I plan below make sense? Any local advice? What’s up with LFR324 from surface level? I suppose this is usually not active and can be passed? Just found another thread that confirms this, though a bit older. https://www.euroga.org/forums/flying/6288-lfr324-paris?page=2

Hungriger Wolf (EDHF), Germany

Patrick wrote:

Any local advice? What’s up with LFR324 from surface level?

@Ibra would know…

EGTR

I think he is gone now…

LF-R324 merely means that you have to monitor 120.075. See AIP.

Unless you plan to fly any further into the west of France after visiting Paris, I suggest to land at Lognes. That minimizes your flying time coming from Germany and the airspace to the east of Paris is easy, other than forcing you down quite far out.

More infos.

Last Edited by boscomantico at 30 May 20:36
Mainz (EDFZ) & Egelsbach (EDFE), Germany

boscomantico wrote:

Unless you plan to fly any further into the west of France after visiting Paris, I suggest to land at Lognes.

We do plan to fly further via Spain to Portugal – otherwise I would have probably chosen Lognes indeed.

OTOH, the proximity to Versailles is a plus…

Hungriger Wolf (EDHF), Germany

Is this any help
LF R 324 VEILLE REGION PARISIENNE Plancher / Lower limit SFC to 2500AMSL
Activité / Activity Activités spécifiques Défense. Mesure de sûreté aérienne
Horaires d’activation / Hours H24
Conditions de pénétration : CAG VFR : à des fins d’identification, pour
les appareils équipés de radio, hors période d’écoute ou de trafic sur une
fréquence A/A, ATS ou ATC nécessaire à la conduite du vol, la veille de
la fréquence 120.075 MHz est obligatoire. Les vols d’aéronefs circulant
sans personne à bord sont autorisés dans le strict respect des
dispositions réglementaires qui s’appliquent aux vols d’aéronefs qui
circulent sans personne à bord évoluant en dehors d’une zone
réglementée. La zone est définie à l’exclusion des parties de CTR, TMA
et zones réglementées interférentes lorsqu’elles sont actives. La zone coexiste avec les parties de zones D ou P interférentes lorsqu’elles sont
actives.

France
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